Akhisar’lı Efsane Son Yolculuğuna Uğurlandı...
Reklam

Akhisar’lı Efsane Son Yolculuğuna Uğurlandı !

Akhisar´ın efsane futbolcularından olan Sağlamcı Lakaplı Bahattin Karanfil hayatını kaybetti.

03 Şubat 2020 - 18:34

Akhisar´ın efsane futbolcusu olan 93 yaşında hayatını kaybeden Bahattin Karanfil´in vefatı sevenlerini üzdü. Bahattin Karanfil namı değer Sağlamcı Bahattin 1927 yılında Şebinkarahisar´da doğdu. 2 kardeşi olan Bahattin Ulucami Muhtarı Nesime Şakrak´ın da babası. 3 çocuk babası olan Sağlamcı Bahattin Karanfil´in cenazesi İnce Minare camiinde kılınan öğle namazından sonra Yeni Mezarlığa defin edildi. Sağlamcı Bahattin Karanfil, 1940 yılında başladığı futbol hayatına 15 yaşında Gençlikspor´da forma giyen Akhisar´ın yaşayan en eski futbolcusuydu. 9 sene Manisa Yıldırım´da 2 sene de Balıkesir Demirspor´da olmak üzere toplam 23 yıl futbol oynayan Karanfil, 2017 yılında gazetemizin kendisi ile yaptığı röportajda futbol hayatını ve yaşantısını şöyle anlatmıştı.
AKHİSAR SPORUNA ADANAN BİR ÖMÜR
 “1940 yılında futbola başladım.15 yaşında Gençlikspor´da forma giydim. Şu anda Akhisar´ın yaşayan en eski futbolcusuyum. Spor yaşamımda 9 sene Manisa Yıldırım´da 2 sene de Balıkesir Demirspor´da olmak üzere toplam 23 yıl futbol oynadım. Eskiden maçlarımızı Ragıpbey mahallesindeki eski futbol sahasında oynardık. Şu andaki belediye karşısındaki stadyum rahmetli köfteci Ramiz Taşkınlar ve rahmetli terzi Abbas tarafından Kırkık Ahmet Efendi´den 10 bin lira karşılığında satın alındı. Ramiz abi, Abbas abi ve ben zamanın Manisa valisi Lütfi Kırdar´a gittik. Stat için yerimiz olduğunu söyleyerek devletten yardım istedik. İlk olarak bize 2 kasa dinamit verdi. Bizde bu dinamitleri İdris Dağcıoğlu´na vererek karşılığında taş aldık ve şuandaki stadın duvarlarını o taşlarla bizlerde bir fiil çalışarak 6 ay içerisinde ördük. İdris Sağlam o zamanki inşaat müteahhitti açık tribünü yaptı. Bunun karşılığında hiçbir ücret almadı.1944-45 yıllarında yapılan şehir stadındaki zemindeki ızgaralar halen kullanılmakta olup Türkiye´nin hiçbir stadında bulunmamaktadır. Ne kadar yağmur yağarsa yağsın zeminde su birikmez. Muhteşem bir alt yapı örneğidir.
“Kupayı Söke Söke Aldım”
Manisa bölge şampiyonluğu için Beydere Ziraat ile oynadığımız maçta galip durumdayken olay çıkartılıp maçı erteletiyorlardı. Bu 4 hafta üst üste oldu. Bize kupayı vermek istemiyorlardı. Bir gün terzi Abbas abi ile bu konuyu görüşmek üzere valilik makamına çıktık. Şampiyonluk kupası da orada duruyordu. Kupayı gizlice alarak yanımda getirmiş olduğum çuvala koyup kaçtım. Yürüyerek Horozköy´e kadar gittim. Horozköy´de trene binip Akhisar´a geldim. Böylece hakkımız olan kupayı söke söke almış oldum. Aylar sonra Vali Lütfi Kırdar Akhisar´a gelerek kupayı kimin aldığını sorup benimle tanışmak istediğini söyleyince karşısına çıktım. Kırdar zaten o kupa sizin hakkınızdı dedi.
Sağlamcı Lakabı Nereden Geliyor?
İzmirsporla maç yaparken 6 pas içinden İzmir´in efsane futbolcusu Sait Altınordu öyle sert şut attı ki kaleci rahmetli Kalafatı geçen topa kale çizgisinden kafa ile müdahale ettim ve golü kurtardım. Puşkaş Ergun´nun abisi İzzet Öztuna yanıma gelerek senin adın sağlamcı olsun dedi. Bu şekilde sağlamcı Bahattin olarak akıllarda yer ettim.
Midilli Gezisi
Gençlikspor olarak Midilli´ye davet edildik. İlk oynadığımız maçta Midilli´yi 4-0 gibi farklı bir skorla yendik. Bunu hazmedemeyen Midilliler Yunanistan milli takımından 6-7 oyuncu takviye alarak 2.maç teklif ettiler ve bizi 3-0 yendiler. Şuandaki futbolda forma aşkı memleket sevdası yok. Her şey para için. Akhisar Ege´nin futbolcu fabrikasıydı. Akhisar´da 1946-47 yıllarında zamanın kaymakamı tütünde balye başına 25 kuruş para topluyordu. Bunu sadece futbol için kullanıyordu. Akhisar-Sındırgı-Balıkesir yolu yapımında çalıştırılmak üzere Akhisar´a getirilen Rumlar Akhisar´da futbolun sevilmesinde önemli rol oynamışlardır. Bunlardan Beşiktaşlı Sühen Serci ve Kociş önde gelen isimlerdi.2 oğlan bir kız olmak üzere 3 evladım var. Kimseden bir beklentim yok fakat Akhisar´ın yaşayan en eski futbolcusu olarak stada yapmış olduğumuz hizmetle anılmak ve unutulmamak tek temennimdir ”dedi. Namı değer Sağlamcı Bahattin Karanfil´in cenazesine Akhisar Kaymakamı Sabit Kaya, Akhisar Pazarcılar Odası başkanı Mustafa Güral,  Akhisar´ın bazı mahalle muhtarları, ailesi ve sevenleri katıldı.

Bu haber 1480 defa okunmuştur.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Başkan Ergün Maden Şehitlerini Andı
Doğa yürüyüşlerinde 10.hafta rota Karaköy parkuru oldu!