Gıda ürünlerinde tüketiciyi yanıltabilecek etiket kullanımlarına karşı önemli bir adım atıldı. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından Türk Gıda Kodeksi’nde yapılan yeni düzenleme ile ürün ambalajlarında yer alan “doğal” ifadesinin kullanımına ilişkin kurallar netleştirildi. Yapılan düzenlemeyle, doğal aroma verici ve doğal renklendirici içeren gıda ürünlerinin etiketlenmesinde uygulanacak kriterler standart hale getirildi. Böylece tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin içeriği hakkında daha açık, şeffaf ve doğru bilgiye ulaşmaları hedefleniyor. Yeni uygulama kapsamında, ürünlerin etiketlerinde yer alan “doğal” ibaresinin kullanımında belirlenen kurallara uyulması zorunlu olacak. Bu sayede tüketicilerin ürün içerikleri konusunda yanlış yönlendirilmesinin önüne geçilmesi amaçlanıyor. Yetkililer, yapılan düzenlemenin hem tüketici haklarının korunmasına hem de gıda sektöründe güvenilirliğin artırılmasına katkı sağlayacağını belirtti. Düzenleme ile birlikte etiket bilgilerinin daha anlaşılır ve standart bir yapıya kavuşacağı ifade edildi. Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicilerin bilinçli tercih yapabilmeleri için gıda etiketlerinde şeffaflık ve doğruluk ilkesini güçlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor.Tüketici Daha Doğru Bilgilendirilecek
Yanıltıcı İfadelerin Önüne Geçilecek
Şeffaflık ve Güven Artacak
“Doğal” İfadesine Sıkı Denetim: Gıda Etiketlerinde Yeni Dönem Başlıyor
Gıda ürünlerinde tüketiciyi yanıltabilecek etiket kullanımlarına karşı önemli bir adım atıldı.
18 Haziran 2026 - 12:22
Bu haber 351 defa okunmuştur.





YORUMLAR